O všetkom niečo, nie všetko o niečom!

Autor: Tomáš Blažo | 4.7.2011 o 23:38 | (upravené 5.7.2011 o 8:19) Karma článku: 3,17 | Prečítané:  971x

Stretávam množstvo ľudí a všimol som si jednu vec. A síce, že môžeme ľudí rozdeliť do dvoch kategórií. -       človek, ktorý vie o všetkom niečo a človek, ktorý vie všetko o niečom.

Stretávam množstvo ľudí a všimol som si jednu vec. A síce, že môžeme ľudí rozdeliť do dvoch kategórií.

 

-       človek, ktorý vie o všetkom niečo

-       človek, ktorý vie všetko o niečom

Ktorý z týchto dvoch ľudí je úspešnejší? Nechcem škatulkovať, ale povedzme, že ste automechanik a viete všetko o motorových vozidlách a ich údržbe. Ak chcete uspieť v tomto biznise, potrebujete mať aj znalosti z podnikania a komunikácie prípadne z reklamy, aby ste sa dokázali správnym spôsobom prezentovať, aby ste dokázali vyjednať správne podmienky od dodávateľov a aby ste dokázali správnym spôsobom komunikovať so zákazníkmi. Samozrejme ide aj o to či daný automechanik podniká, alebo či je zamestnanec nejakého servisu. Každopádne si myslím, že bohatší a úspešnejší život by mal človek, ktorý vie o všetkom niečo.

Preto si myslím, že odpoveď na otázku, ktorý automechanik by bol úspešnejší sme už našli.

Jeden môj známy - manažér (veľmi úspešný človek) raz povedal úžasnú vetu, ktorá mi zostala v pamäti dodnes. „ Správny podnikateľ by mal vedieť o všetkom niečo. Nie všetko o niečom“. Táto veta sa mi ohromne zapáčila a hneď som sa ňou začal zaoberať.

Zásadne najčastejšou aktivitou podnikateľa je komunikácia. Povedzme, že by človek potreboval na svoju stranu získať dopravnú firmu, ktorá by do jeho dielne dávala opravovať kamióny. Pri stole by sedel aj konkurenčný podnikateľ a snažil by sa o to isté. Prvý podnikateľ (ktorý vie o niečom všetko) by neustále hovoril o opravách kamiónov, o komponentoch, o svojej dielni, atď.  Druhý podnikateľ (ktorý vie o všetkom niečo) by hovoril o svojej dielni aj o kamiónoch, ale zapájal by sa aj do ostatnej debaty s konateľom dopravnej firmy. Svojimi názormi, prípadne znalosťami z dopravnej oblasti by si ho naklonil na svoju stranu a zakázku by vyhral.

Prvý podnikateľ mohol byť síce výborný vo svojom obore a mohol o ňom vedieť všetko, ale druhý podnikateľ vedel zaujať aj iným spôsobom a naviazať úplne odlišný vzťah s konateľom dopravnej firmy. Nakoľko konateľ dopravnej firmy viac komunikoval s podnikateľom číslo 2, vybudoval si k nemu aj bližší vzťah. Preto si vybral práve jeho servis.

Všeobecný rozhľad dámy a páni je ďalšia vec, ktorá vám pomôže byť úspešným človekom.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, policajné zdroje hovoria o možnom samovražednom atentáte.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti voličov.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.


Už ste čítali?