reklama

O všetkom niečo, nie všetko o niečom!

Stretávam množstvo ľudí a všimol som si jednu vec. A síce, že môžeme ľudí rozdeliť do dvoch kategórií. -  človek, ktorý vie o všetkom niečo a človek, ktorý vie všetko o niečom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Stretávam množstvo ľudí a všimol som si jednu vec. A síce, že môžeme ľudí rozdeliť do dvoch kategórií.

človek, ktorý vie o všetkom niečo

človek, ktorý vie všetko o niečom

Ktorý z týchto dvoch ľudí je úspešnejší? Nechcem škatulkovať, ale povedzme, že ste automechanik a viete všetko o motorových vozidlách a ich údržbe. Ak chcete uspieť v tomto biznise, potrebujete mať aj znalosti z podnikania a komunikácie prípadne z reklamy, aby ste sa dokázali správnym spôsobom prezentovať, aby ste dokázali vyjednať správne podmienky od dodávateľov a aby ste dokázali správnym spôsobom komunikovať so zákazníkmi. Samozrejme ide aj o to či daný automechanik podniká, alebo či je zamestnanec nejakého servisu. Každopádne si myslím, že bohatší a úspešnejší život by mal človek, ktorý vie o všetkom niečo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto si myslím, že odpoveď na otázku, ktorý automechanik by bol úspešnejší sme už našli.

Jeden môj známy - manažér (veľmi úspešný človek) raz povedal úžasnú vetu, ktorá mi zostala v pamäti dodnes. „ Správny podnikateľ by mal vedieť o všetkom niečo. Nie všetko o niečom“. Táto veta sa mi ohromne zapáčila a hneď som sa ňou začal zaoberať.

Zásadne najčastejšou aktivitou podnikateľa je komunikácia. Povedzme, že by človek potreboval na svoju stranu získať dopravnú firmu, ktorá by do jeho dielne dávala opravovať kamióny. Pri stole by sedel aj konkurenčný podnikateľ a snažil by sa o to isté. Prvý podnikateľ (ktorý vie o niečom všetko) by neustále hovoril o opravách kamiónov, o komponentoch, o svojej dielni, atď. Druhý podnikateľ (ktorý vie o všetkom niečo) by hovoril o svojej dielni aj o kamiónoch, ale zapájal by sa aj do ostatnej debaty s konateľom dopravnej firmy. Svojimi názormi, prípadne znalosťami z dopravnej oblasti by si ho naklonil na svoju stranu a zakázku by vyhral.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvý podnikateľ mohol byť síce výborný vo svojom obore a mohol o ňom vedieť všetko, ale druhý podnikateľ vedel zaujať aj iným spôsobom a naviazať úplne odlišný vzťah s konateľom dopravnej firmy. Nakoľko konateľ dopravnej firmy viac komunikoval s podnikateľom číslo 2, vybudoval si k nemu aj bližší vzťah. Preto si vybral práve jeho servis.

Všeobecný rozhľad dámy a páni je ďalšia vec, ktorá vám pomôže byť úspešným človekom.

Tomáš Blažo

Tomáš Blažo

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Intenzívne sa zaujímam o osobnostný a profesný rast. Uverejňujem svoje názory na základe vlastných skúseností z obchodu a života. Niekoľko rokov podnikám v oblasti financií a priameho predaja. Som konateľom firmy The Vision s.r.o. (www.thevision.sk). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu